Helly Hansen automatiserer lageret med Element Logic

Helly Hansen revolusjonerer lageret ved bruk av AutoStore levert av Element Logic.

I møte med rask vekst og behov for skalering, har den ledende produsenten av sportstøy og arbeidstøy investert i et AutoStore-system i delstaten Washington i USA, levert av Element Logic.  Det strategiske initiativet tok sikte på å håndtere utfordringene knyttet til vekst og effektivitet, samtidig som det effektiviserte virksomhetens drift. Resultatet var en betydelig forbedring i effektivitet og kundetilfredshet, noe som markerer en viktig milepæl i Helly Hansens målsetning om å forbedre effektiviteten.

En illustrasjon av Helly Hansen-lageret med et AutoStore med transportbånd.

Skalerer opp i et konkurransepreget marked

Helly Hansens raske ekspansjon i USA kastet lys over kritiske utfordringer knyttet til skalering og effektivitet. Selskapet trengte en skalerbar løsning for å forbedre distribusjonen og samtidig overgå kundenes forventninger. De lette etter en partner med global rekkevidde, sterk tilstedeværelse i USA, support døgnet rundt, og programvare i verdensklasse. Dette var kriteriene som var avgjørende for å møte utfordringene de hadde, og samtidig realisere en sømløs og effektiv forbedring av deres internlogistikk.

En sømløs overgang til automatisering

Helly Hansens nye og automatiserte lager, med 50 000 kasser, 36 roboter og 10 karusellporter markerte et skifte for Helly Hansens effektivitet. Tidligere var lageret preget av manuelle og tunge prosesser, men med deres raske vekst var tiden inne for å automatisere med en skalerbar løsning.

En mann betjener en port med eManager.
REDEFINERT: eManager har redefinert Helly Hansens tilnærming til ordreoppfyllelse.

AutoStore, sammen med Element Logics eget WCS-system, eManager, redefinerte Helly Hansens tilnærming til ordreoppfyllelse. AutoStore-systemet forenkler ikke bare håndteringen av ulike ordretyper, men integrerer også plukking, pakking og frakt i en sømløs, enhetlig operasjon.

Bilde og sitat fra Brian Crowle i SDI Element Logic

Effekten av AutoStore

Med et mer effektivt system kan e-handelsordre som tidligere tok 2-3 dager, nå fullføres på bare en halv dag, noe som øker kundetilfredsheten. Videre forbedret overgangen til automatisering arbeidsmiljøet ved å redusere den fysiske belastingen i forbindelse med lagerarbeid og behovet for overtid i høysesonger. AutoStore sitt modulære design sikrer smidig og skalerbar drift, noe som harmonerer godt med selskapets vekstambisjoner.

Bilde av en banner som annonserer storåpningen av lageret med flagg.
STORÅPNING: Åpningen av lageret ble feiret med flagg og bannere.

Å velge Element Logic

Helly Hansen prioriterte å finne en partner som kunne løfte effektiviteten til nye høyder. Element Logic fremsto som det beste valget på grunn av sin globale infrastruktur, banebrytende teknologi og pålitelighet. Element Logics 24/7-support, erfarne teknikere og programvare var avgjørende for valget.

“Element Logic overgikk Helly Hansens forventninger i Europa, noe som har bidratt til stor tillit til hva vi kan få til i USA,” – Brian Crowle, Account Executive hos SDI Element Logic.

To personer går gjennom lageret.
BETYDELIG TRANSFORMASJON: Implementeringen av løsningen har forbedret Helly Hansens effektivitet, skalering og kundetilfredshet.

Element Logics implementering av AutoStore-løsning har vært en stor suksess. Helly Hansen opplevde en betydelig effektivitet i driften og er bedre rustet for skalering og forbedret kundetilfredshet.

Fakta og tall Helly Hansen:

Antall kasser: 50 000

Antall roboter: 36

Antall karusellporter: 10

Lokal support: 24/7

Tid til ordreoppfyllelse: fra 2-3 dager til en halv dag

Programvare: eManager

Vil du vite mer om lagerautomatisering?

Kontakt oss og oppdag hvordan AutoStore kan gagne ditt lager.

Kontakt oss