En smilende Khanani sitter på en sofa og ser i kamera.

Stadfester vårt engasjement for innovasjon

Element Logic har hatt en betydelig vekst de siste årene. For å fortsette å gi verdi til kundene våre, har vi ansatt en Chief Strategy and Innovation Officer til å veilede oss fremover.

– Jeg er vekstfyren, sier Rahman Khanani, den nye Chief Strategy and Innovation Officer i Element Logic.

Khanani startet i sin nye rolle i april 2021 og er ansvarlig for å navigere og lede den pågående vekstreisen til Element Logic.

– Vekst kan oppnås på mange måter. I tillegg til å konsolidere vår posisjon i eksisterende markeder, kan vekst også innebære å komme inn på nye markeder, betjene nye kundesegmenter eller utvikle nye inntektsstrømmer, forklarer han og legger til:

– En annen måte vi kan oppnå vekst på er å definere hvordan vi kan drive større verdiskaping for kunder. Det vil hjelpe oss med å bestemme hvordan vi ønsker å utvikle produkt- eller tjenesteporteføljen vår, og utarbeide nye forretningsmodeller. Jobben min er å finne ut hvor det er fornuftig for Element Logic å vokse med innovasjon som en av de viktigste vekstfaktorene.

To ansatte i Element Logic tester ny teknologi i et mørkt rom.
NY TEKNOLOGI: I tillegg til å utvikle vekststrategier på tvers av markeder, vil Khanani planlegge strategier for lansering av nye produkter.

Kundene i fokus

– Vi er glade for å ha Rahman om bord. Han kommer med et verdifullt perspektiv fra utenfor vårt fagområde, og jeg ser frem til å bygge videre på hans innovative ideer, sier Dag-Adler Blakseth, administrerende direktør i Element Logic.

Khanani har en mastergrad i strategi og innovasjon fra Handelshøyskolen BI, og flere års erfaring som konsulent.

Hans hovedprioritet i sin nye rolle er å få en dypere forståelse av bransjen og kundene.

– Målet mitt er å forstå kundene våre bedre. Det innebærer å forstå deres virksomhet og hvor de forventer å utvikle seg, hvordan løsningene våre hjelper dem skape merverdi, hvordan de bruker løsningen vår i dag, og hva vi kan gjøre sammen for å drive større verdiskaping.

En rød boks med portrettbilde av Khanani og sitat.

– Dette er grunnen til at et av mine fokusområder er å få kontakt med kundene våre, helt fra brukerne av løsningene våre til lederteamet, og virkelig forstå deres perspektiv og utfordringer. Jeg vil også at kundene våre skal vite at døren min alltid er åpen – og at jeg gjerne vil komme i kontakt med dem. Jeg tror denne interaksjonen og kunnskapen vil være et godt bidrag til vår innovasjonsagenda og våre tjenester, sier Khanani.

Innovasjon har alltid vært en viktig del av Element Logic. Vi har aldri vært redde for å prøve ny teknologi eller nye måter å optimalisere lagre på. Denne tankegangen er grunnen til at Element Logic var den første i verden til å implementere AutoStore i et lager.

To ansatte i Element Logic prater med to smilende kunder i et lager.
FORSTÅELSE AV KUNDEBEHOV: Er nøkkelen til vellykket innovasjon.

Spennende tider innen internlogistikk

Vår bransje har opplevd eksponentiell vekst i mange år nå. Og med e-handel som skyter i været, øker behovet for nye lagre og bedre utnyttelse av eksisterende lagerplass med en imponerende hastighet.

– Jeg er veldig spent på å være en del av denne bransjen under vekstperioden. Jeg tror på produktene og tjenestene Element Logic tilbyr, og våre medarbeidere bak merkevaren. En viktig del av suksessen vår er at vi er den markedsledende integratoren av AutoStore. Det er et resultat av mange år med hardt arbeid og et partnerskap over flere tiår, sier Khanani og legger til:

– Jeg ønsker å skape en plattform som bygger på den eksisterende veksten. Naturligvis vil dette arbeidet også innebære å bli bedre kjent med AutoStore for å utvikle forholdet vårt med dem og finne nye måter vi kan samarbeide og vokse sammen på.

Et kart over europa med Element Logic logoen i alle land hvor de har kontor.
EKSPANSJON: De første seks månedene av 2021 utvidet Element Logic og åpnet tre nye kontorer i Tsjekkia, Finland og Spania.

I 2020 hadde Element Logic en vekst på 40 prosent sammenlignet med 2019 og overgikk 100 millioner EUR i inntekter for første gang i sin 35-årige historie. Samme år ble Element Logic offisielt verdens største AutoStore-distributør.

– I flere markeder har vi oppnådd vekst utover våre planer og budsjetter. Den utrolige veksten i netthandel har vært avgjørende for vår suksess, og vi er glade for å se Element Logic vokse i et raskt tempo samtidig som vi øker våre markedsandeler, sier Blakseth.

Kultur for å få ting gjort

I løpet av de neste månedene vil Khanani rekruttere flere til å være en del av hans strategi- og innovasjonsteam.

– Det er veldig spennende å bygge denne nye funksjonen i Element Logic fra bunnen av og å ha en betydelig innvirkning på hva vi gjør videre. Jeg ser hvordan alle som jobber her har en fantastisk holdning til å få ting gjort. Denne holdningen gjør meg trygg på at vi vil være i stand til å oppnå store ting i fremtiden.

For tiden jobber Khanani fra hjemmekontoret i Oslo, og han er veldig spent på å endelig møte kollegene i det virkelige liv når det er mulig.

– Jeg ser frem til å bli bedre kjent med alle og bygge fremtiden for selskapet vårt sammen, sier han.

Vil du komme i kontakt med Khanani? Kontakt ham på rahman.khanani@elementlogic.no.

Vil du lære mer om hvordan vi kan optimalisere lageret ditt

Kontakt oss