Et kart i Element Logics farger med en logo i hvert kontinent.

Klare for global vekst

En ny avtale gir Element Logic globale distribusjonsrettigheter for implementering av AutoStore-løsninger. Dette er et viktig og logisk skritt mot å støtte internasjonale kunder og beholde vår rolle som verdens største AutoStore-distributør.

– Vi er glade for å kunne utvide virksomheten vår globalt”, sier Håvard Hallås, Chief Commercial Officer i Element Logic.

Element Logic er verdens første og største AutoStore-distributør og har vært en verdsatt AutoStore-partner i flere tiår.

– Vi har trodd på AutoStore som det beste lagerautomatiseringssystemet siden vår første installasjon i 2005. Etter å ha oppnådd en vellykket utvidelse til flere europeiske land, har vi nå satt vår ambisjon om å støtte kundene uansett hvor de er og å være den foretrukne automasjonspartneren globalt, sier Dag -Adler Blakseth, konserndirektør i Element Logic.

Element Logic CFO Håvard Hallås
GROWTH: Nye kontorer har åpnet i Tsjekkia, Italia, Finland og Spania det siste året. Nå er det på tide å ekspandere også utenfor Europa.

– Element Logic har vært en viktig lokal og regional partner for AutoStore siden oppstarten i 2003. Vi er glade for å nå introdusere dem som en av våre globale partnere, og vi vet at de vil leve opp til våre forventninger som en global partner for distribusjon og systemintegrasjon, sier Karl Johan Lier, administrerende direktør i AutoStore.

– Vi ser frem til å jobbe med Element Logic og de vil utvilsomt fortsette å spille en nøkkelrolle i å forsterke AutoStores tilstedeværelse over hele verden, legger han til.

"Vi ser frem til å jobbe med Element Logic og de vil utvilsomt fortsette å spille en nøkkelrolle i å forsterke AutoStores tilstedeværelse over hele verden"

— Karl Johan Lier, CEO AutoStore.
Portrett av en smilende Karl Johan Lier CEO AutoStore.

Markeder med internasjonalt vekstpotensial

Noen markeder skiller seg helt klart ut som mulige neste skritt for Element Logic når de ekspanderer utenfor Europa.

– Vi ser et stort potensial i det amerikanske og asiatiske markedet. Vi har allerede noen få prosjekter i USA som vi gleder oss til å levere i 2022, forklarer Hallås.

Et annet naturlig sted å starte når vi nå utvider distribusjonen er våre globale kunder. I dag håndterer og leverer Element Logic løsninger til flere globale kunder, og det er fornuftig å åpne kontorer i disse markedene. – Dette er gode nyheter for våre kunder med virksomhet og potensial utenfor Europa, sier Hallås.

Et kart i Element Logics farger med en logo i hvert kontinent.
VEKSTPOTENSIAL: Bedrifter lokalisert i tettbygde strøk som må kjempe om kvadratmeter og arbeidskraft er blant noen av de viktigste målgruppene for Element Logic ved utvidelse.

The Element way – globalt

– Vi jobber kontinuerlig med å finne ut hvor det er fornuftig for Element Logic å utvide, sier Hallås.

– Vår fremtidige vekst vil komme fra både våre eksisterende og nye markeder. Vi planlegger å øke veksten fra nye markeder i et bærekraftig tempo. Vi kunne ha ekspandert utover Europa på et tidligere tidspunkt, men det var viktig å trekke på erfaringer fra det europeiske markedet og få med oss ​​en lønnsom forretningsmodell, fortsetter han.

Selv med kontrollert vekst er veksten Element Logic har opplevd de siste årene blant de høyeste i bransjen.

Et portrettbilde av en smilende Dag-Adler Blakseth, Element Logic CEO.
Å GÅ GLOBAL: Å utvide globalt er en del av en langsiktigstrategi for Element Logic. Konsernsjef Dag-Adler Blakseth er spent på det nye kapittelet.

Målet er kvalitet og vekst

– Vi har en solid markedsposisjon i det skandinaviske markedet. Vi vil fortsette å styrke denne, og vår europeiske posisjon i de kommende årene, sier Dag-Adler Blakseth, konsernsjef i Element Logic.

Ved å kontinuerlig utvikle ny teknologi og satse på det som gir kundene våre verdi, oppnår Element Logic betydelige fordeler når de ekspanderer til nye markeder. Målet har alltid vært, og vil alltid være, å skape løsninger av høyeste kvalitet for kunder med vekstpotensial.

Tre AutoStore-roboter som kjører på et rutenettsystem/grid.
KOMBINASJONEN ER NØKKEL: Hovedingrediensene i en vellykket løsning er AutoStore kombinert med programvare og andre tjenester og løsninger utviklet av Element Logic.

Element Logic og AutoStore er et etablert merke og har et godt rykte utenfor de europeiske grensene.

“Hovedårsaken til å utvide nå er at vi har lært hvordan vi kan vokse på en bærekraftig måte, vi har skalaen til å vokse, og viktigst av alt, grunnlaget er på plass for at vi kan ta med oss relevante partnere,” sier Hallås.

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up

Vil du lære mer om våre automatiserte lagerløsninger?

Kontakt oss