Element Logic installerer verdens første Pick-up Port i thansens nye butikkløsning

thansens splitter nye butikk i København, Danmark, har ved hjelp av Element Logic fått installert verdens første butikkløsning utstyrt med en AutoStore Pick-Up Port, som muliggjør helt automatisk levering av varer til kundene.

thansen ble grunnlagt i 1991 i Danmark og leverer reservedeler og utstyr til biler og andre kjøretøy, samt campingutstyr og annet fritidsutstyr til kunder i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Kundene kan se frem til å bestille et produkt på nettet og hente det direkte i butikken nesten umiddelbart – og til alle døgnets tider. Snart vil dette også være mulig i andre thansen-butikker.

 

“Med butikken som ligger rett utenfor København tar vi det første, men langt fra det siste steget mot den ultimate kundeopplevelsen, hvor du som kunde kan kjøpe og hente varene dine når som helst på døgnet. Ingen kø, ingen faste åpningstider. Det er fremtiden, og vi som kjede starter fremtiden nå,” sier grunnlegger og administrerende direktør i thansen, Bent Jensen, om butikken, som offisielt ble innviet 2. februar 2024.

"Med butikken som ligger rett utenfor København tar vi det første, men langt fra det siste steget mot den ultimate kundeopplevelsen, hvor du som kunde kan kjøpe og hente varene dine når som helst på døgnet. Ingen kø, ingen faste åpningstider. Det er fremtiden, og vi som kjede starter fremtiden nå"

— Bent Jensen, Administrerende Direktør i thansen

“Vi starter i Rødovre. Men planen er å implementere lignende systemer i ti av våre butikker i løpet av 2024,” legger han til.

Forbrukere flytter grenser

AutoStore-løsningen implementert av Element Logic i thansens nye butikk består av 14 roboter og mer enn 18 000 kasser.

Til tross for lagerets beskjedne størrelse, inneholder det mer enn 32 000 av thansens 200 000 artikler, ettersom lageret tillater mye mer effektiv bruk av lagringsplassen. Dette betyr at kundene får tilgang til et mye bredere utvalg av varer direkte i butikken, ettersom varene ikke trenger å bli bestilt fra et sentrallager først.

Element Logic har tidligere levert Danmarks største automatiserte lager, med 100 roboter til thansens sentrallager i Middelfart.

“Med systemet i Rødovre flytter thansen robotene direkte ut i den enkelte butikk, noe som er noe av et paradigmeskifte. Forbrukerne flytter stadig grensene for leveringstider og graden av fleksibilitet, og som selskap kan du ikke møte disse kravene uten å tenke på smarte, automatiske løsninger,” sier Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director i Element Logic Danmark.

"Med systemet i Rødovre flytter thansen robotene direkte ut i den enkelte butikk, noe som er noe av et paradigmeskifte. Forbrukerne flytter stadig grensene for leveringstider og graden av fleksibilitet, og som selskap kan du ikke møte disse kravene uten å tenke på smarte, automatiske løsninger"

— Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director i Element Logic Danmark

Join our newsletter

Keep up to date, get insights and product updates straight to your inbox.

Sign up